12 dec Successen vieren? Wij doen dat zo!
Successen vieren? Wij doen dat zo!
Na 5 maanden zwoegen hebben wij als PROVENPARTNERS op vrijdag 26 mei 2017 twee speerpunten feestelijk afgerond op de Vaalserberg. In 2017 is ons thema “Naar buiten”. Het behaalde eerste basiskamp, bestaande uit de speerpunten “Inhoud borgen” en “Marketing & Community”, hebben wij als team in een passende omgeving herbeleefd én gevierd.
Op zoek naar onze Why…
Na een korte aftrap met wat hoofdlijnen van het programma, werden de medewerkers de Wilhelminatoren op gestuurd met een opdracht: ga op zoek naar onze initialen: “PP”. Dit was helemaal in lijn met onze eigen zoektocht van de afgelopen tijd naar de Why van PROVENPARTNERS. Na even zoeken hebben wij die gevonden en daarmee ook een stuk gemeenschappelijke taal! Uiteindelijk heeft deze zoektocht van afgelopen tijd geresulteerd in een bedrijfsfilm over onze Why. Benieuwd? Kijk dan hier [link naar filmpje why]
Door de bomen het bos niet meer zien…
Beneden aangekomen zijn we, met de herinneringen-box in de hand, de tocht naar het eerste basiskamp begonnen. Halverwege het bos kwamen de medewerkers voor een nieuw opgave te staan. Wie weet eigenlijk nog welke resultaten wij geboekt hebben afgelopen periode? Al joggend zijn wat pittige quiz-vragen afgevuurd waarmee punten verdiend konden worden. Geheel passend bij deze warme dag, kreeg men voor ieder verdiend punt een waterballon. Helemaal passend bij het speelse karakter van ons bedrijf! En je kunt al wel raden wat de volgende activiteit was…
Aangekomen bij de rand van het bos wachtte de volgende groepsopdracht. Het thema van 2017 is “Naar buiten”, maar hoe ziet het eerste basiskamp er eigenlijk uit? Daarom de opdracht: bouw samen een mooi basiskamp, waardeer wat er is en voeg toe! Na een korte brainstorm is het idee ontstaan om de initialen PP van takken te maken. Dit was geen toeval. Ten slotte stond het borgen van de inhoud van PROVENPARTNERS en het goed vertellen ervan aan de buiten wereld, centraal in de twee speerpunten afgelopen periode. Ook vandaag mocht het resultaat er zijn!
Eerste basiskamp bereikt!
Net buiten het bos wachtte het bekende Drielandenpunt met een nieuwe opgave. Hoe staat het eigenlijk met de gemeenschappelijke taal in ons team? De collega’s kregen de opdracht om de vernieuwde slogan te vertalen in het Frans en Duits. Na eerst wat zoeken hoe het ook alweer in het Nederlands ging zijn de volgende vertalingen ontstaan:
- Proven Partners maakt vanuit Sturing en Ruimte uw organisatie wendbaar als sherpa.
- Proven Partners macht die Steuerung von Raum und agile organisation als sherpa.
- Proven Partners rend le Contrôle de l’Espace et de l’organisation agile comme sherpa.
Als afsluiter is de grens met België overgestoken om de Koning Boudewijn Toren te beklimmen. Op het hoogste punt is de champagne geopend om het bereiken van het eerste basiskamp nog even goed te vieren. Daarmee is een periode van hard werken afgesloten en is de fysieke en mentale ruimte ontstaan om een nieuw speerpunt op te pakken, op reis naar het volgende basiskamp richting de top van de berg.